Burmistrz Szprotawy Józef Rubacha podjął wszelkie możliwe działania, aby bieżące funkcjonowanie gminy przebiegało bez zakłóceń. W związku z blokadą kont przez komornika reprezentującego podwykonawcę firmy, z którą została rozwiązana umowa w początkowym etapie budowy kanalizacji, dnia 15 grudnia 2014 odbyła się nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej.
Sprawa związana jest z wystawieniem gminie faktur przez podwykonawcę firmy, z którą, m.in. z powodu braku postępu prac, została zerwana umowa na budowę kanalizacji w początkowym etapie budowy. Mimo, że gmina złożyła do Sądu Apelacyjnego w Poznaniu wniosek o ustalenie depozytu sądowego kwoty zasądzonej wyrokiem, komornik rozpoczął działanie mające na celu wyegzekwowanie należności. Burmistrz Józef Rubacha natychmiast po otrzymaniu informacji na ten temat podjął działania mające na celu ratowanie sytuacji finansowej gminy.
15 grudnia, o godz. 19.00 rozpocznie się nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Szprotawie. Radni przyjmą oświadczenie w sprawie poparcia działań Burmistrza Szprotawy w odniesieniu do czynności związanych z właściwym prowadzeniem gospodarki finansowej gminy. W projekcie dokumentu zapisano sprzeciw Rady Miejskiej wobec działań komornika.
Po zakończeniu obrad radnych w Sali Ślubów rozpocznie się konferencja prasowa w tej sprawie. Udział wezmą m.in.: Burmistrz Szprotawy Józef Rubacha, Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Skawiński, Kierownik JRP Dariusz Gusta i Skarbnik Gminy Jadwiga Nowak.
Forum
Brak odpowiedzi na forum w tym temacie
Opcja odpowiadania na forum jest aktualnie niedostępna.